The Problem with Theory X
The Problem with Theory X
The Problem with Theory X


The Problem with Theory X

Drawing on Maslow's hierarchy, McGregor argues that a satisfied need no longer motivates. Under Theory X the firm relies on money and benefits to satisfy employees' lower needs, and once those needs are satisfied the source of motivation is lost. Theory X management styles in fact hinder the satisfaction of higher-level needs. Consequently, the only way that employees can attempt to satisfy their higher level needs in their work is by seeking more compensation, so it is quite predictable that they will focus on monetary rewards. While money may not be the most effective way to self-fulfillment, in a Theory X environment it may be the only way. Under Theory X, people use work to satisfy their lower needs, and seek to satisfy their higher needs in their leisure time. But it is in satisfying their higher needs that employees can be most productive.

McGregor makes the point that a command and control environment is not effective because it relies on lower needs as levers of motivation, but in modern society those needs already are satisfied and thus no longer are motivators. In this situation, one would expect employees to dislike their work, avoid responsibility, have no interest in organizational goals, resist change, etc., thus making Theory X a self-fulfilling prophecy. From this reasoning, McGregor proposed an alternative: Theory Y.


Partner Links


MCGroup
Market Researches
консалтинг, бизнес-планирование, маркетинговые исследования, обзоры рынков
Know Your Market!
Покрытия промышленного назначения. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Полистирол. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Промышленные газы. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Растворители. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Российский рынок спортивных товаров , маркетинговое исследование
Соединения, содержащие функциональную нитрильную группу: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Соли и сложные эфиры лимонной кислоты: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Спирты ациклические и их галогенированные: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Спирты ациклические терпеновые: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Средства для снижения и контроля веса. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Сталь и прокат России - 2006 , маркетинговое исследование
Строительная техника. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Трихлорэтилен: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Удобрения минеральные или химические, калийные: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Финансовые рынки России в 2006 г , маркетинговое исследование
Химикаты для текстильной промышленности. Обзор рынка Китая , маркетинговое исследование
Эфедрин и его соли: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Эфиры фенилуксусной кислоты сложные: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование
Соль: тенденции и перспективы международной торговли , маркетинговое исследование


Powered by

KostikH
Paull
/xotrex [a dog here] bk [dot] ru/

catalog
Сайт создан в системе uCoz